JĘZYK – BIZNES – MEDIA - konferencja
Komisja Językoznawcza Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego we współpracy z Instytutem Filologii Polskiej, Instytutem Neofilologii i Lingwistyki Stosowanej oraz Katedrą Filologii Germańskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy byli organizatorami II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej
JĘZYK – BIZNES – MEDIA
Konferencja odbyła się w dniach 20 – 21 października 2008 roku w Instytucie Filologii Polskiej UKW w Bydgoszczy.
Zaproponowana tematyka dotyczyła różnorodnych relacji między językiem, biznesem i mediami. Są to zagadnienia poruszane we współczesnych badaniach lingwistycznych, ale cenne będą również analizy diachroniczne. W szczególności położono nacisk na komunikację biznesową i jej odmiany, słownictwo ekonomiczne (np. bankowe, handlowe) i jego uwarunkowania językowo-stylistyczne, odbiór społeczny języka biznesu, problemy lingwistyki stosowanej (np. przekłady, specyfika pracy tłumacza), strategie medialne, kampanie reklamowe (komercyjne i społeczne), język kampanii politycznych i jego skuteczność, język internetu, prasy, radia, telewizji, nowe gatunki wypowiedzi, problemy normatywne, etyka słowa, edukacyjne aspekty komunikacji medialnej (programy szkolne, dydaktyka akademicka), nazewnictwo (np. firm, produktów).