IV Ogólnopolskie Seminarium Młodych Medioznawców i Komunikologów - 4 grudnia 2019
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej zaprasza młodych badaczy mediów i komunikacji do udziału w IV Ogólnopolskim Seminarium Młodych Medioznawców i Komunikologów. Tegoroczna edycja odbędzie się 4 grudnia 2019 roku w Bydgoszczy.
W tym roku praca będzie przebiegała w 4 grupach roboczych:
- Dlaczego Google i Facebook muszą upaść?
- Utopia neutralności platform: czym są Facebook i Google?
- Czy Facebook walczy z fake news i mową nienawiści
- Czy blockchain uratuje Dolinę Krzemową?
- Użytkownik v. Google i Facebook: asymetria relacji;
- Gdy człowieka zastępuje algorytm;
- Na czym polega władza algorytmów Facebooka i Google?
- Dziwne zaufanie do Google i Facebooka;
- Facebook, Alphabet, Amazon, Huawei i sztuczna inteligencja: Kiedy monopol jest niebezpieczny;
- Mity i przyjaciele - o redefinicji znaczeń na Facebooku;
- Facebook jako cryptopticum - nowa wersja panoptykon.
- Media audialne
- programy radiowe ich struktura;
- gatunki radiowe;
- estetyka przekazu radiowego: głosy, muzyka, efekty dźwiękowe;
- radio publiczne, komercyjne i społeczne;
- miejsce radia w systemie medialnym;
- radio wobec nowych technologii;
- oddziaływanie mediów audialnych na słuchaczy;
- podcasting.
- „Media pod lupą”
- Monitoring mediów: komercyjny vs obywatelski;
- Edukacja medialna i obywatelska w jednym;
- Kryzys debaty publicznej i mediów: przyczyny, powody, przejawy;
- Dlaczego rzetelność jest tak ważna w dzisiejszym świecie?
- Metodologia analizy przekazów medialnych wraz z przykładami;
- Fact-checking a Bias Checking: dwie połówki tego samego jabłka?
- Groznawstwo
- Reprezentacja grup społecznych w grach;
- Światotwórstwo i narracje w grach wideo;
- Gry niekomputerowe: planszowe, RPG, larp;
- Nowe technologie w grach: VR, AR, MR;
- Problemy dyskryminacji i toksyczności w kulturze graczy;
- Społeczności graczy online i offline;
- Definicje gry i zabawy;
- Niezależne ("indie") gry wideo;
- Gry na urządzenia mobilne;
- Edukacyjne i prospołeczne zastosowania gier;
- Aspekty projektowania i produkcji gier.
Zachęcamy do udziału.